Studium Aureum

A partir de la realitat ja existent d’ Studium, cor de cambra, es va crear aquesta Fundació per iniciativa del director i fundador del grup Carles Ponseti i Verdaguer i gràcies a la generositat de persones i empreses compromeses amb l'educació i la cultura: representants d'una societat que vol progressar i aprofundir en els distints registres artistics així com donar suport a la feina dels seus artistes, facilitant així la incorporació de valors i d’una dimensió més profunda de l’ésser humà dins la nostra societat. La Fundació, Studium Aureum, es creà el 2009 i és el fruit de la tasca duta a terme per Studium des de l'any de la seva creació el 1982.

La principal activitat de la Fundació és la realització de concerts i activitats musicals. Com a exponent més important, la Fundació organitza, des de la seva fundació, una temporada anual de concerts basada en la qualitat i diversitat artistica, amb propostes agrupades en cicles, estrenes de compositors de les illes, monogràfics, representacions i conferències, entres d'altres tipus d'activitats dinamitzadores del món musical. Són més de cent concerts els que han abastat aquestes temporades adreçades a un públic divers i exigent que, any rere any, és fidel a la proposta creativa i interpretativa d’Studium.

El Patrimoni de la Fundació està integrat per instruments, partitures i el seu finançament està basat en les donacions i en els abonats a la temporada de concerts. Les aportacions són la base de les temporades i del seu finançament, donant a la Fundació i al seu projecte un caràcter independent i no subjecte a condicionants externes al propi fet artistic.

No gens menys, cal destacar el caràcter solidari de la Fundació, implicada en diversos objectius humanitaris, culturals o socials: l’associació Amics de Tilloli, la Fundació Monti-Sion, col·laboracions en la restauració de patrimoni artistic i un gran nombre d’actes solidaris fan d’Studium un referent a la societat mallorquina quant al seu compromís envers el món que l’envolta.

Studium ha arribat ja als seus 42 anys d’existència sense haver abandonat els principis motors de la seva fundació, sinó que ampliant i acollint diverses propostes creatives i afavorint la incorporació d’artistes, cantaires i instrumentistes, amb un fort component humà i amb un sentiment de gran família al voltant de la música. Fruit dels anys de feina són els diversos enregistraments, alguns dels quals podeu trobar al nostre canal difós a les xarxes socials i també l’elaboració de dos documentals que parlen sobre el nostre projecte i volen acostar, encara més, la feina, l’studium, del grup a tots els que s’hi volen apropar.

Membres:

Concertino